Too much awesomeness!

Christophe en ik hebben voor elke vlucht dezelfde discussie: wie krijgt het zitje bij het raam? Meestal ben ik het die op voorhand incheck en dan geef ik mezelf dat zitje, maar deze keer heeft Rutger onze vluchten vastgelegd en hij heeft natuurlijk Christophe aan het raam gezet. Gelukkig beseft Christophe heel goed dat een onaangename vlucht voor mij, een nog onaangenamere vlucht voor hem betekent, dus is hij zo hoffelijk zijn plek tegen het raam aan mij af te staan. Wanneer we landen in Vancouver krijg ik zo een ongewoon mooi zicht te zien. Het zicht op de zee, de haven en de achterliggende bergen, brengen een lach op mijn gezicht.Bij sommige plaatsen is het gewoonliefde op het eerste gezicht.

Op de luchthaven zijn we opgelucht eindelijk in Canada te zijn. Welkom terug hygiene, logica en vooral persoonlijke ruimte! We hebben je zo hard gemist. In de rij voor de douane zou ik mijn armen kunnen uitstrekken en ronddraaien, zonder ook maariemand te raken. En moest ik dan toch per ongeluk tegen een Canadees aangebotst zijn, zou hij nog diegene zijn die zich excuseert.

We blijven maar 1 nacht in Vancouver om de jetlag van ons af te slapen. Omdat we de datumgrens zijn overgegaan, zijn we in Canada rond de middag aangekomen op 5 februari,dezelfde dag dan waarop we 11 uur eerder,om half 6 's avonds in Shanghai aan boord waren gegaan. Nogal logisch dat ons lichaam in de war is.

De dag erna de nachtbus op naar Calgary om Graham een bezoekje te gaan brengen. Hij is 2 weken geleden terug thuis gekomen van zijn rondreis door ZO Azie enheeft onsuitgenodigd een paar dagen rond te leiden. Wanneer we hem terug ontmoeten, bevestigt hij onze grootste angst en vertelt hij dat alles is alsof hij nooit is weggeweest. Hij is volop terug aan het werk en omdat het midden in de week is en we hem niet te veel tot last willen zijn, reizen we terug tot in Banff waar we kunnen gaan snowboarden.

Op de weg van Calgary naar Banff, krijgen we voor het eerst de Rockies te zien. We weten dat we in onze verhalen jullie al overladen hebben metsuperlatieven als 'geweldig'of 'prachtig' of 'ongelofelijk' of 'adembenemend' of 'fantastisch'; ietswaar we nu een beetje spijt van hebben. Nu zijn er letterlijk geen woorden meer over om dit te omschrijven. De Rockies zijn een categorie apart; van een heel ander niveau, zo mooi.We zoeken nog enkele synoniemen op, maar we vinden fraai, mieters, bevallig, attractief, aanlokkelijkof fonkelend niet echt klinken. Een van de meest gestelde vragen van andere reizigersblijft toch wat we nu toe het mooiste, beste of leukste vonden dat we hebben gedaan of gezien. Hoe vergelijk je het een met het andere? Hoe vergelijk je het zien van de zonsondergang boven Uluru met het moment waarop iemand op de trein in China zijn plaats aan je afstaat, nadat je net 13 uur hebt moeten rechtstaan? Van ons moet je op deze vraag dus geen antwoord verwachten. Natuurlijk zijn er welplaatsen of gebeurtenissendie je nauwer aan het hart liggen dan andere, en onze eerste blik op de Rockies is er zeker 1 van.

De skigebieden rondom Banff zijn helemaal mijn ding: brede pistes omringd door bossen, niet te veel volk en zachte plaksneeuw. Christophe zeurt even dat hij de poedersneeuw waar Canada zo bekend om is mist, maar hij is toch ook blij terug op zijn plank te kunnen staan.

In het weekend komen Graham en zijn vriendin Amanda ons ophalen om in Calgary naar een ijshockey wedstrijd te gaan kijken. Hij is echter niet meer aan tickets geraakt, maar hij heeft welheel wat andere leuke dingen voor ons in petto.Christophestaat ondertussen al gekend rondom de hele wereld om zijn liefde voor spekkies, dus Graham heeft geregeld dat we in een Canadese pub in Canmore biefstuk gewikkeld in spek en gemarineerd in 'maple syrup' kunnen gaan eten. Met een goed gevulde maag, zakken we verder af terug naar Calgary om daar in het clubhuis van de ploeg naar de wedstrijd te kijken. De sfeer zit er goed in en het wordt een spannende wedstrijd met 'overtime' en 'shoot outs'. Hockey is echt een leuke sport! De Flames weten op het nippertje te winnen van de Vancouver Canucks. Ik ben opgelucht of ik had er stom uitgezien met mijn reuze-schuimvinger van de Flames die ik van Graham heb gekregen.

HI GRAHAM AND AMANDA,

JUST ASHORT MESSAGE TO THANK YOU AGAIN FOR THE LAST COUPLE OF DAYS. WE HAVE REALLY ENJOYED OUR TIME IN CALGARY(IT WAS A LOT MORE ENJOYABLE THAN THE BUSRIDE TO HALONG BAY). SEE YOU GUYS IN BELGIUM SOME DAY!

KEEP FOLLOWING THE GREAT ADVENTURES OF THE FOAM FINGER!

HOSTEL: Samesun Banff

HOSTEL: Wicked Calgary

FILM: The mighty ducks

Reacties

Reacties

Elisabeth

Hey,

Toen ik de laatste keer Christophe had gezien op de lokerse feesten had ik hem beloofd om hem een bericht te sturen als we een nieuwtje hadden. Nu een bericht sturen lukte niet dus vertel ik het langs deze weg dat Joachim en ik in september een boeleke verwachten...

Geniet nog van jullie fantastiche reis!!!

Dikke pakkerd
Elisabeth

Stephanie en Emile

Dag broertje en yirka, Het is weeral even geleden, maar zoals altijd hebben jullie de tijd van jullie leven ginder. Ik wil ook nog wel eens op mijn plankje staan zunne, ;-) . Hele mooie foto's trouwens van Christophe en jullie samen. Vroeger kon jij op geen ene foto normaal staan en nu weet ik nie welke eerst te kiezen. Nog veel plezier ginder!! p.s. Emile heeft meegekeken naar de foto's en vraagt of we ook eens naar de beer gaan, want hij wil ook zo een foto met baloe de beer!!! ;-). Dikke kus

Christophe en Yirka

Elisabeth en Joachim, een dikke proficiat van ons! We zijn zo blij voor jullie!

Ann Blommaert

Jerietje geniet met volle teugen van jullie avontuur! Toffe foto's!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!