Wake up New York

Wegens onvoorziene wijzigingen van ons vluchtschema beloofde de start van ons reisje niet ideaal te gaan verlopen. In plaats van een vertrek thuis per auto om een uur of 7 's morgens op dinsdag 7 februari 2012 om onze rechtstreekse vlucht naar New York JFK rond 13u in Dusseldorf te nemen werden we nu verwacht in Dusseldorf de dag erna om 3u20. Ons kennende hadden we allebei nog vanalles om in orde te brengen de dag voor het vertrek, dus zijn we dinsdag vroeg opgestaan met de bedoeling 's avonds nog een paar uurtjes te proberen slapen alvorens te vertrekken rond 1 uur 's nachts te Stekene. Natuurlijk is dit niet meer gelukt wat dus betekende dat we nog voor 1 stap in een vliegtuig gezet te hebben al bijna 24u wakker waren. Aangezien de wereldvrezende Amerikanen de leuke gewoonte hebben iedereen op zo veel mogelijk manieren te controleren was ik toch blijkbaar nog vergeten een of ander document in orde te brengen voor ons beiden waardoor de stress bovenop de vermoeidheid in Dusseldorf al in overvloed aanwezig waren. Het afscheid van familie verliep dan ook hectisch en veel te vlug en het besef dat we voor een goeie 6 maand weg zijn was ook nog niet helemaal doorgedrongen, maar ze weten al te best dat we ze even zeer gaan missen als zij ons en gelukkig kunnen we nog contact hebben zoals via deze blog. De leuke vluchtwijziging had er ook voor gezorgd dat we eerst nog een kort vluchtje naar Berlijn moesten nemen om daar nog een 3 uur te wachten en uiteindelijk onze trip naar New York te kunnen beginnen. Gelukkig was deze vlucht wel goed verzorgd en vrij aangenaam, maar meer dan 1,5 uur slaap hebben we niet kunnen inhalen. Doe daar dan nog een 1,5 uur aanschuiven bij de douane in New York bij en een half uurtje zoek- en reiswerk naar onze gehuurde studio in Queens bij en je komt tot 2 oververmoeide bloggertjes die na deze zware laatste 39u maar al wat te graag hun bed induikten ook al was het maar 16u lokale tijd. Het is ons dan ook zonder moeite gelukt 14u in dromenland te vertoeven alvorens de grootstad in te trekken. MUZIEK: John Denver- Leaving On A Jet Plane