Straight from the jacket

Hoi An is een havenstadje, centraal gelegenlangs de kust vanVietnam. De enige reden waarom we hier een stop van enkele dagen inlassen is omdat de busrit rechtstreeks van Nha Trang naar Ha Noi 30 uur zou hebben geduurd, en dat zagen we niet zitten. Een goede keuze zo blijkt, want ik denk dat ik anders zonder Christophe in Ha Noi was toegekomen (hijwordt echt te oud).

De oude stad langs de rivier is prachtig met z'n gele huisjes versierd met kleurijke lampionnetjes, maar het beste deel van Hoi An bevindt zich net buiten het centrum. In elke straat bevinden zich tientallen kleermakers die binnen 24 uur alles wat je maar wilt aaneen naaien: tassen, sportschoenen, laarsjes, rokken, broeken ofhele maatpakken; ze maken hier zelfs snowboardvesten op maat.

Wanneer Christophe even niet oplet (dank je vlees op een stokje), loop ik vlug 1 van de winkels binnen en bestel ik me een jasje.Het meisje in de winkelheeft de kleur stof die ik wil niet op voorraad, dus neemt ze me bij de arm doorheen kleine steegjes vol verborgen naaiateliers tot we het oranje vinden dat ik in gedachten had. Ik ben meteen verliefd!

Ik moet beschikbaar blijven om het jasje tussendoor te kunnen komen passen (voor het geval er aanpassingen moeten gebeuren), dus Christophe doetde uitstap naar My Son alleen. Veel heb ik vast niet gemist. Wanneer hij terug komt en ik vraag hem hoe het is geweest, haalt hij gewoon zijn schouders op.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!