Relax! Take it easy

In onze hostel is net Happy Hour van start gegaan (2 Euro voor 2 cocktails; kunnen ze nog wat van leren in Australie waar Happy Hour een korting van 10 cent inhield) en de sfeer zit er meteen goed in. We worden nog vergezeld door 2 Nederlanders, Ralph en Annieke en noglater door een derde, Lonneke. Het lachen vergaat ons een beetje wanneer we 's nachts terug naar onze kamer gaan. Bij het inchecken hadden we enkel op de buitenkant gelet: turquoise bungalowtjes met een terras omgeven door palmbomen. Het bed blijkt gewoon een houten bak op de grond en de matras is net ietsgroter waardoor we een beetje samengeplooid komen te liggen. De bungalow van Sylvie en Noelle blijkt ook vergeven van de kakkerlakken. Die van ons is gelukkig ongediertevrij (sorry meisjes).

We blijven een paar dagen in Sihanouckville, maar verder dan het strand geraken we niet. Het is fijn nog eens een paar relaxe dagen te hebben. Al kan je Serendipity Beach amper relax noemen. Het loopt hier vol meisjes (jong en oud) die je de hele dag lastigvallen met vanalles en nog wat,gaande van inktvis op een stokje tot hele schoonheidsbehandelingen. Ze zijn medogenloze 'zakenvrouwen'. Ze komen langs je strandbed wijzend naar je handen en voeten enroepend 'Bah, that's disgusting. You need a mani- and pedicure' en dan beginnen ze gewoon met het lakken van je teennagels. Het enige wat ze hier mee bereiken is dat we de hele dag onze handen en voeten verbergen onder onze handdoek. Ze hebben ook een systeem met touwtjes om je benen te epileren en elke keer ze passeren, trekken ze vingersvlug een paar haartjes uit. Wanneer je dan wegtrekt en zegt dat je dit niet wilt, steken ze hun pink uit: 'When you change your mind, you call me. Promise? Pinky promise?' Meid, jij bent al de 10e vandaag die dit zinnetje afsteekt; als ik van gedachte verander, heeft de eerste die op dat moment passeert geluk.

Het is zo dat we in de problemen komen met 1 van de strandmeisjes. Ze ziet toevallig dat Sylvie een armbandje koopt van een ander meisje en slaat helemaal door. De rest van de dag staat ze op een meter van ons strandbed 'you promised, bitchy girls' en 'I will kill you' te sissen. Wanneer we haar erop wijzen dat dit geen taal is voor een 10-jarige begrijpt ze niet waarom we overstuur zijn; ze heeft niet eens het F-woord gebruikt!

HOSTEL: The big easy