Blowing in the wind

Verder gereisd tot in Blenheim, onze uitvalbasis om de Marlborough wijngaarden te bezoeken. We hadden hetfantastische idee dit per fiets te doen. In onze hostel zegt onze gastvrouw dat we moedig zijn, wat ons verbaast omdat er geen wolkje aan de lucht is en er is minder wind dan de voorbije dagen. Echter te midden van de velden en wijngaarden, merken we wat ze bedoelde. Het wordt een gevecht tegen de wind die ons genadeloos neerhaalt. Nog nooit zo lang over een paar kilometers gedaan. Christophe is klaar om daar achter te laten. Het enige wat me verderdrijft is de gedachte dat we straks op de terugweg meewind zullen hebben.

Onderweg gestopt bij enkele wijngaarden om te proeven. We krijgen overal hetzelfde bekakte praatje: pallet dit, bouquet dat, blablabla... We proeven de hele dag maar enkele goede wijnen en die zijn dan nog wit ook (onze aanraders: Cloudy Bay Pinot Gris 2008 en Nautilus Chardonnay 2010 Vintage); hun rode wijnen zijn echt slecht.

Tijd om terug te gaan en Christophe kiest een andere weg terug. In plaats van meewind dus een sterke zijwind die me constant de gracht in blaast. Dank je wel schat!

HOSTEL: The Grapevine