Shipping up to Picton

Nog eens een nachtbus genomen richting Wellington, waar we de boot nemen naar Picton op het Zuidereiland.

Het is meteen duidelijk dat we nooit op cruise zullen moeten gaan, want al na 5 minuten zijn we allebei misselijk. We vallen gelukkig snel in slaap tot we brusk terug worden gewekt door 3 oude zakken die denken dat ze nog goed in de markt liggen bij de jongere dames.

We beslissen een paar dagen in Picton te blijven om terug wat op krachten te komen. Onze hostel is geweldig met gratis Jacuzzi, biljart en darts (Christophe verliest elk spel; zelfs biljart). We wandelen een stuk van de Queen Charlotte Track om toch niet helemaal de luirik uit te hangen.

In onze hostel opnieuw een paar oudere mannen die nog steeds in hun kansen geloven en twee Aziatische meisjes blijven lastigvallen. Blijkbaar, zo horen we later op de radio, zijn er veel getrouwde mannen afgezakt naar Nieuw Zeeland voor het rugby. Hun vrouwen hebben ze collectief thuisgelaten en ze gedragen zich als bronstige pubers. Zielig! Het wordt nog erger wanneer we het nieuws op TV zien en blijkt dat de vraag naar prostituee's groter is dan het aanbod. We zien een lelijke dragqueen vertellen dat dit goed is voor hem/haar want een man met teveel op en in de stemming kijkt zo nauw niet meer. Dubbel zielig!

HOSTEL: Tombstone Backpackers