Mount Gloom

We bevinden ons te midden van het landschap dat dienst deed als set voor Mordor uit de Lord Of The Ring film. Veel hebben ze niet moeten aanpassen, want de bergen en heuvels hebben hier van nature uit een zwart-bruine kleur en omdat het winter is, zijn alle planten kaal. Het is slecht weer en de donkergrijze wolken hangen laag waardoor het helemaal lijkt ofhet einde van de wereld nabij is.

We rijden nog een half uur voor we aan de pistes toekomen (ski in - ski out zoals wij het gewend zijn, kennen ze hier niet), maar westijgen wel boven het wolkenpak uit en zo kunnen we toch nog in de zon snowboarden.

Normaal waren we niet van plan geweest op het Noordereiland te gaan boarden, maar in Auckland heeft men ons aangeraden toch te gaan omdat dit het meest geavanceerde gebied van Nieuw Zeeland is. Ook krijg je niet elke dag de kans om mount Doom te bedwingen. De omgeving is inderdaad zo mooi als men ons verteld heeft (3 gitzwarte vulkanen die juist boven de wolken uit komen en waarvan enkel de toppen bedekt zijn met sneeuw), maar jammer genoeg valt het skigebied zelf wat tegen. Als dit het topgebied van Nieuw Zeeland is, maken we ons toch wat zorgen voor onze snowboard trip op het Zuidereiland (iets waar vooral Christophe naar uitkijkt). Er zijn hier 2 stoeltjesliften en 3 trekkers. Misschien zijn we in Europa met onze Alpen gewoon heel erg verwend? De pistes zelf blijken ok ende sneeuw is goed. Christophe vindt zelfs een paar sprongen en geniet zichtbaar van elke seconde.

'S avonds terug in onze hostel zien we dat we een paar nieuwe kamergenoten hebben. Gelukkig want gisteren sliep er een oude zak (JEUGDherbergen) bij ons die iedereen met z'n gesnurk heeft wakker gehouden. We grappen hier wat over met de 'oude' kamergenoten en het valt ons op dat 1 van de 2 nieuwelingen opvallend stil blijft. We konden toen nog niet weten wat ons nog allemaal te wachten stond...

Na het eten (iets voedzamer vandaag) met een hele bende naar Lord Of The Ring beginnen kijken, maar na een klein uur hou ik het voor bekeken en ga ik slapen om een uur later opnieuw plaats voor de TV te nemen. Het gesnurk van 1 van de nieuwe kamergenoten is niet te beschrijven luid. Waar gisteren oorstopjes ervoor hadden gezorgd dat ik toch nog in slaap was geraakt, maken deze vannacht geen enkel verschil uit. Het is alsof er een truck door de kamer raast. In de TV-kamer vindt de rest van onze kamergenoten het nog wel grappig tot ze het gesnurk door de muur heen en boven de TV uit ook horen. We blijven zo lang mogelijk zitten (ik was vergeten hoeveel eindes Lord Of The Ring 3 heeft), maar gaan uiteindelijk toch naar onze 'Sauron' terug. Ik ben zo moe dat ik vrijwel meteen in slaap val, maar Christophe kan de slap maar niet vatten en doet dus noodgedwongen nachtje door.

'S morgens krijgt Snurkie Mcsnurk van niemand een 'goede morgen' en een beetje chagrijnig zetten we onze weg verder door Vulcano Country.

HOSTEL: National Park Backpackers

FILM: LordOf The Ring 1, 2 en 3