Hate it or love it

Hallo!

Na opnieuw enkele dagen op een bus geleefd te hebben, zijn we eindelijk aangekomen in Melbourne. Een grote stad naar Australische normen.

Christophe heeft 5 seconden nadat we het busstation verlaten albeslist dat hij het hier niet leuk vindt. Hij is cranky en we kampen allebei met een groot slaaptekort. We boeken een dubbele kamer in plaats van een bed in een dorm, zodat we wat slaap kunnen inhalen. Jammer genoeg wanneer we 6 zalige uren later wakker worden, is Christophe nog steeds niet enthousiast.

We halen onze winterkleren uitde rugzak (het is hier 10 graden en er waait een ijskoude wind) en maken ons klaar om op verkenning te gaan. Eenmaal buiten lijkt Melbourne op elke andere grote stad waar we ooit zijn geweest, maar dan zonder die typische vibe. Ook is alles hier belachelijk nieuw en vind je geen enkel spoor van geschiedenis. Waarschijnlijk dolen we rond in het verkeerde deel van de stad, maar weslagen er niet in iets interessantste vinden. Dit maakt het er niet makkelijker op om Christophe op te beuren. Gelukkig passeren we een hamburgerbar waar ze lamsfillet tussen een broodje leggen. Het is de eerste keer dat ikChristophe zie lachen vandaag.

Omdat we vandaag veel punkers en skaters zijn tegengekomen op straat, proberen we te achterhalen of er misschien een paar goede optredens zijn dit weekend, maar helaas blijkt hier vooral indiepop en electro populair te zijn.

Het plan was hier enkele dagen te blijven, maar dit ziet Christophe echt niet zitten. Omdat de Australische Alpen hier maar op 2 uur rijden vandaan liggen, zoeken we uit of we misschien een paar dagen kunnen gaan snowboarden, maar ook dat draait uit op een teleurstelling. Omdat het de warmste maand augustus ooit is geweest, zijn de liften gesloten wegens een gebrek aan sneeuw.

Voor het eerst sinds ons vertrek is niet alles moeiteloos verlopen en voelen we ons een beetje verloren. Tijd om te gaan slapen dus en we zien morgen wel verder.

Groetjes Yirka en Christophe

HOSTEL: YHA Melbourne Metro

Rutger

Eindelijk eens tijd om zelf eens te reageren op jullie blog. Zoals al veel gezegd, echt plezant hoe jullie blog geschreven is!!! Das wel minder, want jullie leggen de lat hoog om eenmaal we jullie vervoegen even vindingrijk en origineel uit de hoek te gaan komen. Verschiet er zelfs van dat jullie nog zo veel berichtjes posten, vreesde dat er maar om de 2 weken een paar zinnen zouden verschijnen, maar ben blij verrast!
Vanavond begint hier Crammierock, maar aangezien het alweer uitverkocht is en ik eigenlijk te lang getwijfeld heb om tickets te kopen of te gaan helpen enz., vrees ik dat ook wij dit jaar gaan moeten passen of we moeten nog ergens tickets zien te scoren zonder al te veel euries boven te moeten halen.
Het gaat waarschijnlijks wel een zeldzaam weekend met goed weer worden, dus hopelijks vinden we wel wat leuks om te doen.
Spijtig om te horen dat Melbourne bij de eerste indruk wat tegenvalt, dat kan al eens gebeuren, zeker na al het moois van Australië dat jullie nu al zo ongeveer gewoon zijn. Buiten dat de F1 daar jaarlijks passeert, weet ik ook niet veel van Melbourne, dus heb vlug eens ge-wikipedia't en echt veel bezienswaardigheden zijn er niet buiten misschien de Royal Botanic Gardens blijkbaar :-) Er stond ook wel dat Melbourne beschouwd wordt als de culturele en modehoofdstad van Australië. Das toch wel iets voor Yirka denk ik dan en daarnaast zouden er heel veel goeie restaurants te vinden zijn in de verschillende wijken. Dus wat staat er op het menu vanavond Christophe? Grieks, Chinees, Italiaans, Vietnamees of Turks?
Anyways we zijn natuurlijk stikjaloers en ik zeker nu dat jullie ver op weg zijn naar mijn 'droombestemming' bij uitstek, Kiwi-country New Zealand.
Veel groetjes, plezier en posts op de blog gewenst!!!

Rutger

Eindelijk eens tijd om zelf te reageren op jullie blog. Zoals al veel gezegd, echt plezant hoe jullie blog geschreven is!!! Das wel minder voor ons, want jullie leggen de lat hoog om eenmaal we jullie vervoegen even vindingrijk en origineel uit de hoek te gaan komen. Verschiet er zelfs van dat jullie nog zo veel berichtjes posten, vreesde dat er maar om de 2 weken een paar zinnen zouden verschijnen, maar ben blij verrast dus keep up the good work!
Vanavond begint hier Crammierock, maar aangezien het alweer uitverkocht is en ik eigenlijk te lang getwijfeld heb over welke tickets te moeten kopen of te gaan helpen enz., vrees ik dat ook wij dit jaar gaan moeten passen of we moeten nog ergens tickets zien te scoren zonder al te veel euries boven te moeten halen.
Het gaat waarschijnlijks wel een zeldzaam weekend met goed weer worden, dus hopelijk vinden we wel wat leuks om te doen.
Spijtig om te horen dat Melbourne bij de eerste indruk wat tegenvalt, dat kan al eens gebeuren, zeker na al het moois van Australië dat jullie nu al zo ongeveer gewoon zijn. Buiten dat de F1 daar jaarlijks passeert, weet ik ook niet veel van Melbourne, dus heb vlug eens ge-wikipediat en echt veel bezienswaardigheden zijn er niet buiten de Royal Botanic Gardens blijkbaar :-) Er stond ook wel dat Melbourne beschouwd wordt als de culturele en modehoofdstad van Australië. Das toch wel iets voor Yirka denk ik dan en daarnaast zouden er heel veel goeie restaurants te vinden zijn in de verschillende wijken. Dus wat staat er op het menu vanavond Christophe? Grieks, Chinees, Italiaans, Vietnamees of Turks?
Veel groetjes, plezier en leuke 'posts op de blog' gewenst!!!

Rutger

oei, had blijkbaar al mijn eerste post doorgestuurd en dan pas overlezen en dan weer verstuurd, niet goed bezig dus! lol
Had wel nog een vraagje, die boeken of films die soms onderaan jullie posts vermeld zijn, is dat omdat die jullie doen denken aan de plaats waar jullie op dat moment zitten of wat je laatst gezien/gelezen hebt of zit daar een ander groot complot achter? :-)

Dinny

Hello mates

Jammer om te lezen dat het in Melbourne tegenvalt maar dat zullen jullie snel vergeten zijn want er staan nog zoveel mooie bestemmingen op jullie lijstje!

Hier ook niet allemaal rozengeur en maneschijn hoor... zou zo graag mijn beklag eens tegen u doen en om dan van jou te horen: dinnieminie meid, trek het u niet aan! (ziet hier al te bleiten als ik het nog maar intyp)

Dikke x