Laid back in the Outback

Aangekomen in Alice Springs en het is hier geweldig!

Waar de Oostkust vooral heel gemaakt was, is het hier oprecht heel laid back! Overal leuke bistro's (mijn favoriet: een bistro van een Parijse bakker waar ze heerlijke blueberry cheescake met limoen serveren), tapas en wijnbars, kunstgallerijen en kleine winkeltjes. In de straten wemelt het van de hippe en alternatieve mensen. Het is hier een beetje hippie, maar met alle comfort en zonder de geitenwollensokkenmensen.

Net zoals thuis gaan we zaterdag naar de markt. Alleen geen hamburgerkraam, maar wel pannekoeken met eend. Volgens Christophe zijn ze hier lichtjaren voor op ons. Een lekker plekje in de zon uitgezocht en gewoon de boel een beetje afgekeken. Zalig!

Omdat er hier gezellige restaurantjes in overvloed zijn en omdat Christophe zich maar met veel moeite aanpastaan ons nieuw dieet (toen hij mjam mjam begon te zeggen tegen de koeien die we passeerden met de bus vond ik het nog wel grappig, maar toen hij daarnet een duif in zijn rugzak probeerde lokken, begon ik me zorgen te maken), hebben we beslist te besparen op andere dingen dan eten. We zijn al backpackers tegengekomen die overleefden op een pakje koekjes, een appel en water van de kraan. Lekker eten en drinken maakt voor ons een groot deel uit van de ervaring en daarom kunnen we het niet laten.

We zullen dus wat vaker 's nachts reizen om een overnachting uit te sparen, verzamelen elke kortingsbon die we kunnen vinden (op die manier toch 70 Euro uitgespaard) en kiezen onze uitstappen veel bewuster.

Zo zijn we vandaag, in plaats van een dure 4x4 jeep tour te boeken, gaan fietsen door de West MacDonnells Ranges. Omdat het park zich honderden kilometers uitstrekt, hebben we wel maar een klein deel gezien (toch 60 km gefietst), maar we zijn wel kunnen stoppen waar en wanneer we wilden en hebben gepicnicked op een plaats waarwe met die tour nooit waren geweest. We hebben 170 euro uitgespaard dus vanavond Chilli con kangeroo voor Christophe en morgen wil hij wel eens kameel kebab proberen.

Cheers!

Christophe en Yirka

HOSTEL: Alice in the territory

MUZIEK: A moment of silence - Streetlight Manifesto

Papa en Monique

Hey Christophe en Yirka
Het doet deugd om te lezen dat jullie het ginder zo goed stellen. Jullie verhalen zijn werkelijk om naar uit te kijken.
Als ik jullie verhalen zo lees, hebben jullie daar in Australie en Nieuw Zeeland alles waar jullie voor op wereldreis zijt vertrokken in de directe omgeving : prachtige natuur, beestjes (al of niet in de weg lopend), goed weer, een duvel, een stukje vlees (noedels bah) en elkaar. Er zijn slechtere plekken op aarde.
Wij wensen jullie nog veel plezier. Groetjes