Life's a 'beach'

G'day mates!

We weten het.

Het is weeral even geleden dat we nog eens iets van ons hebben laten horen, maar het is niet zo simpel om constant te blijven updaten. We zijn bijna voortdurend 'on the road'. 1 maand is veel te weinig om zo'n immens land te bezoeken en we leggen dus heel wat kilometertjes af (sinds we in Australie zijn al 3500). De dagen dat we niet onderweg zijn proppen we zo vol mogelijk om toch maar zo weinig mogelijk te missen.

Onze eerste blog over Airlie Beach was niet zo positief, maar we hebben onze mening moeten herzien. Eenmaal je voorbij het Wannabe-Ibiza gedoe keek, was het best nog een OK stadje.

Er is een mooi strand, waar je wel niet op mag omwille van de 'stingers', een soort kwal van een paar cm groot die hun tentakels kunnen uitrekken tot 3 meter, die ze dan rondom je arm of been wikkelen. De tentakel sterft dan af en jij blijft achter met serieuze brandwonden. Niet erg aangenaam dus. Vandaar dat men naast het strand een lagune heeft gemaakt met een nepstrand en zeewater om in te zwemmen. Rondom deze lagune staan allemaal hutjes met tafels en stoelen en elk een openbare BBQ. S'avonds kan je dan hier je vleesje komen bakken en opeten terwijl je de zon ziet ondergaan boven de haven. That's the Aussie way of life!

Oeps! Mijn internettijd is al op en een uur bijbetalen kost 5 Euro.Nog even geduld mensen... . Overmorgen schrijven we verder. De verhalen staan al op papier; het is gewoon nog een kwestie van intypen.

Cheers!

Christophe en Yirka

papa

Hey mannekes,

Sinds afgelopen maandag zijn we het werken weeral gewoon. Ons zonnig gevoel van de vakantie hebben ze er vandaag even flink afgespoeld.
Mountainbiken, oei oppassen voor overstekende beestjes. Die houden hun niet aan de verkeersregels, niet in België en ik denk zeker in Australië niet. Ik kan er van meespreken.
Uit bezorgheid om Christophe, een beetje informatie over de eetgewoontes daar ? Hij krijgt toch voldoende kalorietjes, he.
Nog veel plezier.

Groetjes,

Papa en Monique

mama

christophe ik begin me zorgen te maken of je ons jirka al ergens achtergelaten hebt ze staat op geen enkele foto .
dus graag bewijs :) ik ben blij dat jullie zich amuseren en dit allemaal kunnen meemaken xxxxxx